SEBEPLERİN SEBEBİ

 

SEBEPLERİN SEBEBİ.

 

BEN ALLÂHIN KULUYUM.

 

Sığınırım Allaha taşlanmış şeytandan. 

Adıyla Allâhın , merhametiyle (her şeyi)  kuşatanın , (gerekene gereğince ) çok merhamet edenin .

 

(1 FÂTİHA 1) “ Övgü Allâha eğiteni evrenlerin”. 

Salât ve selâm yüce Allâhın elçisi Muhammede. 

Kâinatta var olan her şey değişkendir. Değişken olan bu varlıklar dâimâ değişerek başka varlıkların varlığının sebebi olurlar. Hiçbir değişken varlık kendi varlığının sebebi değildir , kendi var olmasına sebep olamaz. Meselâ başkası tarafından yapılmış olan , var oluş sebebi başkası olan bir gemiyi düşünelim. Gemi kendi var oluşunun sebebi , kendi kendini var eden bir nesne değildir. Geminin var oluş sebebi onu kullanmaya ihtiyaç duyan insanlardır. Başka bir örnek olarak suyu düşünelim , su kendi var oluşunun sebebi değildir , milyarlarca yıllık evrensel oluşum aşamalarında milyonlarca derecelik sıcaklıkların etkisi altında hidrojen ve oksijen denilen iki öğenin birleşmesi ile oluşmuştur. Hidrojen ve Oksijen de milyarlarca yıllık evrensel oluşum aşamalarında milyonlarca derecelik sıcaklıkların etkisi altında Hidrojen veyâ Oksijen atomu hâline gelmişlerdir. Bunlarda kendilerinin oluşum sebebi , var oluş sebebi değillerdir. Bu örneklerde olduğu gibi kâinattaki hiçbir şey kendi oluşumunun sebebi , kendi var oluşunun sebebi değildir. Kâinattaki her şeyin varlığı ,  kendi dışında olan , var edici , oluşturucu sebeplere muhtaçtır. Öyleyse bu değişken varlıkların hepsinin kendilerinden başka var edici sebeplere muhtaç olmasına göre , değişken varlıklardan oluşan kâinât kendi var oluşunun sebebi olamaz. Öyleyse kâinât kendisini var edecek değişken olmayan , sonsuz kararlılıkta bir var edici sebebe muhtaçtır. Eğer sonsuz kararlılıkta olan , değişken olmayan bir var edici sebep var olmasa , her şeyin biri birinin sebebi olduğu sonu ve başı olmayan ezeli ve ebedi bir dönüşüm süreci olmak zorunda olur. Ezeli ve ebedi bir dönüşüm ise değişken varlıkların doğasına aykırıdır. Buna rağmen bu sonsuz dönüşüm sürecinin var olması durumunda , bu sürecin başlatanının ne olduğu sorusu cevap bulamaz. Bu tür bir değişken sonsuzluk süreci olsa bu süreci başlatan bir başlatıcı sebebe muhtaç olur. Başlatıcı sebep öyle bir sebep olmalıdır ki bu değişim sürecinin ilk ve son halkası o olmalıdır. Eğer başlatıcı sebep , sonsuz kararlılıkta olmayan ,  ilk ve son kendisi olmayan , değişken bir başlatıcı olsa , bu başlatıcı sebepte bu değişim sürecinin bir parçası olur. O da bu durumda kendisini var edecek değişken olmayan , sonsuz kararlılıkta bir var edici sebebe muhtaç olur. Çünkü hiçbir değişken varlık kendi var oluş sebebi olamaz , her değişken kendisinden başka bir var edici sebebe muhtaçtır var olmak için. Sonuçta varılan zarûri , kaçınılmaz sonuç budur ki DEĞİŞKEN VARLIKLARDAN OLUŞAN KÂİNÂTI VAR EDEN , DEĞİŞKEN OLMAYAN , EZELİ VE EBEDÎ OLAN , SONSUZ KARARLILIKTA OLAN BİR VAR EDİCİ VARDIR. O DEĞİŞKEN OLMAYAN , EZELÎ VE EBEDÎ OLAN , SONSUZ KARARLILIKTA OLAN VAR EDİCİ TANRIDIR. O KENDİSİNDEN BAŞKA TANRI OLMAYAN YÜCE ALLAHDIR. ÖYLEYSE UYANIN GAFLETTEN , ONA UYUN.

 

 

Âyet  =  “…ve  sağ  olsun kim (ki) uydu (gerçeğe) iletene”  (20  tâhâ 47)   

Âyet  =  “Övgü  Allâh’a  eğiteni  evrenlerin”  (1fatiha 1)

Yazar = A. k. A. 

 

 

 

 

 

 

 
Bugün 1 ziyaretçikişi burdaydı!
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol